Norocul cu setul de sarbatori

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

DeletedUser

Guest
Salut! Am setul de sarbatori, toate piesele asta inseamna 52% noroc.

Sa presupunem la Cioban am cu setul de sarbatori 188 Pct de munca, si norocul sa gasesc lana e de 28% . As vrea sa stiu daca cele 52% noroc se aplica si in cazul produsului muncii respective astfel in loc de 28% sa am 80% sanse sa gasesc lana sau daca cele 52% noroc se aplica doar in cazul obiectelor pe care le poti gasi aleatoriu la orice munca (cel cu trifoiul cu 4 foi verde) Intreb asta pt ca eu am nevoie spre exemplu de lana si daca norocul dat de setul de sarbatori nu se aplica si produselor aferente muncii prefer sa folosesc echipament care imi ofera multe pct de munca ca sa am noroc mai mult sa agsesc lana. Multumesc.
 

DeletedUser

Guest
Salut! Am setul de sarbatori, toate piesele asta inseamna 52% noroc.

Sa presupunem la Cioban am cu setul de sarbatori 188 Pct de munca, si norocul sa gasesc lana e de 28% . As vrea sa stiu daca cele 52% noroc se aplica si in cazul produsului muncii respective astfel in loc de 28% sa am 80% sanse sa gasesc lana sau daca cele 52% noroc se aplica doar in cazul obiectelor pe care le poti gasi aleatoriu la orice munca (cel cu trifoiul cu 4 foi verde) Intreb asta pt ca eu am nevoie spre exemplu de lana si daca norocul dat de setul de sarbatori nu se aplica si produselor aferente muncii prefer sa folosesc echipament care imi ofera multe pct de munca ca sa am noroc mai mult sa agsesc lana. Multumesc.

setul ajuta la orice munca sa gasesti obiectul muncii respective
DAR NU ESTE NOROCUL 80% CU SET COMPLET CI 42%
norocul se aplica la orice munca
 

DeletedUser

Guest
Pai setul are 52% noroc iar munca are 28% Presupun ca se aduna 28% de la munca + 52% de la set = 80% sanse sa gasesc lana nu?
 

DeletedUser

Guest
setul de sarbatori mareste dropul pentru iteme, nu pentru produsele specifice muncii
daca un item are dropul de 10% sa zicem, cu setul de sarbatori complet va avea 15,2%, iar nu 62%
 

DeletedUser

Guest
Pana la urma cred ca am mai multe sanse cu echipament care sa-mi dea 400 puncte de munca decat cu setul de sarbatori nu? Am observat ca atunci cand ai multe puncte de munca cad foarte usor produsele.
 

DeletedUser

Guest
hmmmm.... din experienta mea n-as zice asta...:mad:
la jefuitor de morminte oricum nu strica bocancii, racheta, coasa si sania...
 

DeletedUser

Guest
Setul de sarbatori creste sansa de a gasi iteme/obiecte, nu produse.

“Sansele” de a gasi un obiect, pentru un non-Aventurier, fara setul de sarbatori sint, aproximativ:
- 10 minute: 1.9
- 30 minute: 5.7
- 1 ora: 11.4
- 2 ore: 22.8

Pentru un Aventurier, fara premium pe caracter, “sansele” cresc cu 10%, respectiv:
- 10 minute: 1.9 x 1.1 = 2.09
- 30 minute: 6.27
- 1 ora: 12.54
- 2 ore: 25.08

Pentru un non-Aventurier, cu setul de sarbatori complet, “sansele” cresc cu 52%, respectiv:
- 10 minute: 1.9 x 1.52 = 2.888
- 30 minute: 8.664
- 1 ora: 17.328
- 2 ore: 34.656

Pentru un Aventurier, fara premium pe caracter, cu setul de sarbatori complet, “sansele” cresc cu (10% + 52%) = 62%.

Am pus cuvintul sanse intre ghilimele pentru ca valorile de mai sus pot fi interpretate ca sanse (procente, probabilitati) numai daca generatorul de numere aleatoare al muncilor (GNAM) produce numere aleatoare (NA) uniform distribuite pe perioada generatorului. Nu stiu ce GNAM foloseste jocul, dar presupun ca il foloseste pe cel built-in in Java, care, conform specificatiei, genereaza numere aleatoare aproximativ uniform distribuite.

Pentru a primi un obiect (similar pentru produse, tintirea si ferirea unei lovituri in dueluri si batalii de fort), NA curent trebuie sa fie mai mic sau egal cu “sansa” de a primi obiecte diminuata cu motivatia:
NA(i) <= Motiv * Sansa

De exemplu, la 2 ore, NA(i) trebuie sa fie mai mic sau egal cu 0.94*22.8=21.432.

--------------------------------------------------------------
Explicatiile de mai jos presupun ca limbajul de programare al jocului este Java si ca GNA-ul este cel built-in. Oricum, presupunerile nu conteaza, ci principiul, care e acelasi pentru orice limbaj si GNA.

GNA-ul Java este un pseudo-random number generator (PRNG) care foloseste o formula matematica de recurenta ce genereaza un sir de 2^48 numere diferite situate in intervalul [0,1), care, chipurile, sint random. Numerele nu sint chiar random, deoarece sirul de numere se repeta exact in aceeasi succesiune de numere dupa parcurgerea celor 2^48 numere (perioada sirului), adica sirul o ia de la capat. Mai mult, daca stii seed-ul, poti sti exact unde anume te afli in sir si poti sti exact care e urmatorul numar generat de PRNG. De aceea generatorul se numeste “pseudo”.

Formula matematica de recurenta este:

NA(i+1) = (0x5DEECE66DL * NA(i) + 0xBL) mod(2^48)

Unde NA(i+1) este urmatorul numar random, NA(i) este numarul random curent, 0x5DEECE66DL si 0xBL sint numere (cine e interesat le gaseste pe internet), mod(2^48) este numarul de impartit. Pentru primul NA din sir NA(1), NA(0) este seed-ul GNA, care poate primi valori date de utilizator/programator sau poate fi clock-ul calculatorului. Seed-ul stabileste pozitia de unde incepi sa parcurgi sirul de numere aleatoare.

Java are o intreaga clasa de Random, nu stiu ce functii sint folosite in joc, dar principiul este cel care conteaza, respectiv ca GNA-ul genereaza numere aleatoare aproximativ uniform distribuite in intervalul [0,1). Pentru usurarea intelegerii, sa presupunem ca GNA-ul genereaza 1 milion de numere aleatoare (si nu 2^48 numere), uniform ditribuite intre 0 si 1. Numerele aleatoare generate se inmultesc cu 100 si rezulta numere aleatoare in intervalul [0,100). Deoarece cele 1 milion de numere sint uniform distribuite, inseamna ca in fiecare interval de 1 unitate (ex. intre 11 si 12, intre 25 si 26 etc.) avem:
1 milion numere / 100 unitati = 10000 numere diferite

Asta inseamna ca la 2 ore avem 22.8*10000=228000 de numere mai mici sau egale cu 22.8. Sansa ca NA sa fie fie mai mic sau egal cu 22.8 este (formula probabilitatii):
P = Numar reusite (cazuri favorabile) / Numar total de cazuri (incercari) = 228000 / 1000000 = 0.228 sau 22.8%.

In acest caz, si numai in acest caz, respectiv daca GAN-ul genereaza numere aleatoare uniform distribuite, “sansa” la 2 ore este egala cu sansa probabilistica, si deci numarul 22.8 are sens sa fie numit sansa. Daca GNA-ul genereaza numere care nu sint uniform distribuite, atunci numarul 22.8 nu mai are sens sa fie numit “sansa” sau procent.

Ce nu-mi este clar, si nici nu am reusit sa gasesc explicitat pe internet, este daca GNA-ul Java este “dublu uniform distribuit”. Adica stiu ca genereaza aproximativ acelasi numar de numere aleatoare pentru fiecare unitate (intre 10-11, 33-34 etc.) dar nu stiu daca cele 10000 de numere intre 10-11 sint uniform distribuite in sir sau sint concentrate de exemplu in a doua jumatate a sirului. Totusi, din specificatia testelor la care sint supuse GNA-urile diferitelor limbaje de programare/softwares, cu putina matematica pe care o stiu, ar rezulta ca GNA-ul Java este “dublu uniform distribuit” (the birthday spacing test).
--------------------------------------------

Indiferent de limbajul de programare al jocului, daca GNA-ul pentru munci este uniform distribuit, rezulta ca nu exista jucatori norocosi si jucatori ghinionisti. Toti jucatorii au aceleasi sanse. Norocul si ghinionul sint modelate de alti factori utilizati in joc. Conditia NA(i) <= Motiv * Sansa este a treia conditie a norocului. Prima este rata de drop a jucatorului, a doua este valoarea soldului, a patra sint valorile X si Y (tipul de munci efectuate si … nu spun ce), iar ultima sint banii cash+cont bancar pe care ii are jucatorul.

Inca sint in teste cu norocul, mai am inca vreo 5-6 teste de facut, dar pina acum am observat o tendinta clara in ceea ce priveste norocul, iar teoria mea despre noroc se confirma destul de bine. Chiar daca teoria e gresita, tendintele de influenta ale diferitilor factori sint clare.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser9965

Guest
Setul de sarbatori doar mareste sansa de a gasi iteme si nu de a gasi produse. Inainte de ultimile 3 sau 4 update-uri, in fereastra pt. munci erau aratate sansele de a gasi iteme si binenteles si sansele de a gasi produse, acum au scos reprezentarea in procente pt. norocul de a gasi iteme. Am vazut undeva pe forum ca norocul pt. fiecare munca ar fi acelasi, difera doar suma la care se raporteaza item-ul gasit(suma minima si maxima a item-ului). Pt. o sansa mai mare de a gasi produsul la o munca, stiu ca era la inceputul nivelelor o misiune pe care daca o faceai iti dublau procentele pt. noroc timp de o saptamana.
 

DeletedUser

Guest
Dar la dueluri daca folosesc 3 obiecte din setul de sarbatori au vreo influenta, ...norocul de atinti pe cineva sau de a te feri? Am obiceiul ca pe langa coasa si racheta sa folosesc si sania numai ca o tot schimb cand ma deplasez si am ciudata impresie ca ma amagesc singur...
 

DeletedUser

Guest
Dar la dueluri daca folosesc 3 obiecte din setul de sarbatori au vreo influenta, ...norocul de atinti pe cineva sau de a te feri? Am obiceiul ca pe langa coasa si racheta sa folosesc si sania numai ca o tot schimb cand ma deplasez si am ciudata impresie ca ma amagesc singur...

nu,norocul functioneaza doar la munci nu si la dueluri
 

DeletedUser19167

Guest
eu am crezut ca dak ai setul echipat pe tine o sa-ti creaza valoarea norocului ( ex: $ 2399 - 7199 ) .... asa este ???:whistle:
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Sus