DeletedUser
Guest
Rostul acestui topic este de a discuta "probabilitatea de a gasi obiectul in 15 minute".
Am 2 probleme pe care as vrea sa ne spunem parerea:
1. daca are legatura cu probabilitatile, asa cum sunt ele matematic definite
2. daca ati observat ca atunci cand ai o misiune care necesita obiecte X, atunci obiectul X se obtine mai greu.
Sa dau un exemplu, la punctul 2.
Sunt aventurier. Caut lemne prin 2 metode: pluta de lemn, 33% in 15 minute si taierea copacilor, 28% in 15 minute.
Dupa 2 ore de taierea copacilor si 1 ora de pluta, nu am gasit NICI un lemn. Cam ciudatel mai ales ca nu e prima data cand se intampla (am jucat pe 9 lumi de 2 ani de zile). Asa ca daca ati patit si voi, as vrea sa aud confirmari.
Si despre 1.
Evenimentul de a gasi 1 obiect, sa ii zicem E. Probabilitatea de a-l gasi in 15 minute este p. Ne punem problema care e probabilitatea P de a gasi MACAR 1 data obiectul in n*15 minute (de exemplu, 1 ora, n=4).
Cu alte cuvinte, incerc sa gasesc o dependenta intre probabilitatea la 15 minute, si cea dupa n intervaluri de a gasi macar 1 data obiectul
P(p, n)
Pentru aceasta, e usor de remarcat ca evenimentele E sunt independente. Adica, faptul de a gasi un obiect nu implica nici o interdictie sau imbunatatire a sansei de a-l mai gasi 1 data.
Teoria evenimentelor independente poate fi regasita explicata pe scurt si pe inteles la http://en.wikipedia.org/wiki/Independence_%28probability_theory%29 (sper ca nu e problema legata de postarea de linkuri wikipedia. daca totusi e, cautati pe google "probability of independent events").
Si acum, calculele.
Probabilitatea de a gasi macar 1 data este complementara probabilitatii de a nu-l gasi niciodata. Adunate cele doua se obtine 100%. Deci daca p e probabilitatea de a-l gasi dupa 15 minute (1 incercare), ~p = (1-p) e probabilitatea de a nu-l gasi.
Probabilitatea de a nu-l gasi (~P) dupa n incercari niciodata e probabilitatea de a nu-l gasi dupa primele n-1 incercari conditionata (inmultita) cu probabilitatea de a nu-l gasi nici dupa a n-a incercare. Fiecare noua incerare inmulteste probabilitatea de pana atunci cu (1-p).
Deci, ~P(p, n) = (1-p)^n, unde ^ inseamna ridicare la putere.
Cum P(p,n)=1-~P(p,n)
Inseamna ca P(p,n) = 1 - (1-p)^n
Acest rezultat permite calcularea probabilitatii dupa orice interval de munca.
In cazul meu, dupa 2 ore (8 intervale de 15 minute) de munca la taiere copaci cu probabilitate 28%, aveam sansa de a gasi macar 1 lemn P1 = 1 - (1-0.28)^8 = 92.78%
Dupa inca 1 ora de pluta de lemn: P2 = 1 - (1-0.33)^4 = 79.85%
Iar sansa dupa ambele munci: P = 1 - (1-P1)*(1-P2) = 98.54%
Deci, 98.5% sansa sa gasesc macar 1 lemn, si totusi, n-am gasit...
Cum ziceam, cei care au constatat ca la 2 patesc similar, spuneti. Cei care au si rabdare sa citeasca explicatia de la 1 pot sa si verifice cu rezultatele proprii.
Am vrut doar sa ofer spre discutie un subiect care mie mi se pare interesant: felul in care e implentat sistemul de probabilitati din joc.
Am 2 probleme pe care as vrea sa ne spunem parerea:
1. daca are legatura cu probabilitatile, asa cum sunt ele matematic definite
2. daca ati observat ca atunci cand ai o misiune care necesita obiecte X, atunci obiectul X se obtine mai greu.
Sa dau un exemplu, la punctul 2.
Sunt aventurier. Caut lemne prin 2 metode: pluta de lemn, 33% in 15 minute si taierea copacilor, 28% in 15 minute.
Dupa 2 ore de taierea copacilor si 1 ora de pluta, nu am gasit NICI un lemn. Cam ciudatel mai ales ca nu e prima data cand se intampla (am jucat pe 9 lumi de 2 ani de zile). Asa ca daca ati patit si voi, as vrea sa aud confirmari.
Si despre 1.
Evenimentul de a gasi 1 obiect, sa ii zicem E. Probabilitatea de a-l gasi in 15 minute este p. Ne punem problema care e probabilitatea P de a gasi MACAR 1 data obiectul in n*15 minute (de exemplu, 1 ora, n=4).
Cu alte cuvinte, incerc sa gasesc o dependenta intre probabilitatea la 15 minute, si cea dupa n intervaluri de a gasi macar 1 data obiectul
P(p, n)
Pentru aceasta, e usor de remarcat ca evenimentele E sunt independente. Adica, faptul de a gasi un obiect nu implica nici o interdictie sau imbunatatire a sansei de a-l mai gasi 1 data.
Teoria evenimentelor independente poate fi regasita explicata pe scurt si pe inteles la http://en.wikipedia.org/wiki/Independence_%28probability_theory%29 (sper ca nu e problema legata de postarea de linkuri wikipedia. daca totusi e, cautati pe google "probability of independent events").
Si acum, calculele.
Probabilitatea de a gasi macar 1 data este complementara probabilitatii de a nu-l gasi niciodata. Adunate cele doua se obtine 100%. Deci daca p e probabilitatea de a-l gasi dupa 15 minute (1 incercare), ~p = (1-p) e probabilitatea de a nu-l gasi.
Probabilitatea de a nu-l gasi (~P) dupa n incercari niciodata e probabilitatea de a nu-l gasi dupa primele n-1 incercari conditionata (inmultita) cu probabilitatea de a nu-l gasi nici dupa a n-a incercare. Fiecare noua incerare inmulteste probabilitatea de pana atunci cu (1-p).
Deci, ~P(p, n) = (1-p)^n, unde ^ inseamna ridicare la putere.
Cum P(p,n)=1-~P(p,n)
Inseamna ca P(p,n) = 1 - (1-p)^n
Acest rezultat permite calcularea probabilitatii dupa orice interval de munca.
In cazul meu, dupa 2 ore (8 intervale de 15 minute) de munca la taiere copaci cu probabilitate 28%, aveam sansa de a gasi macar 1 lemn P1 = 1 - (1-0.28)^8 = 92.78%
Dupa inca 1 ora de pluta de lemn: P2 = 1 - (1-0.33)^4 = 79.85%
Iar sansa dupa ambele munci: P = 1 - (1-P1)*(1-P2) = 98.54%
Deci, 98.5% sansa sa gasesc macar 1 lemn, si totusi, n-am gasit...
Cum ziceam, cei care au constatat ca la 2 patesc similar, spuneti. Cei care au si rabdare sa citeasca explicatia de la 1 pot sa si verifice cu rezultatele proprii.
Am vrut doar sa ofer spre discutie un subiect care mie mi se pare interesant: felul in care e implentat sistemul de probabilitati din joc.
Ultima editare de un moderator: