Wrestling

  • Autor subiect DeletedUser23060
  • Data de început

DeletedUser23060

Guest
Wrestlingul este un sport spectacol de origine americană, cunoscut în Statele Unite sub numele de pro wrestling (prescurtare pentru professional wrestling).

În România, în anii '90 pentru definirea wrestlingului era folosit și termenul de catch (provenit de la expresia "catch as can", care denumește forma inițială de luptă din care se trage wrestlingul modern).

Wrestlingul este o disciplină înrudită cu sporturile de contact. Dacă în luptele greco-romane și în luptele libere, protagoniștii sunt doi sportivi amatori a căror scop este acela de a prevala și a-și învinge adversarul, în wrestling sunt implicați doi sau mai mulți atleți a căror principală preocupare e aceea de a crea spectacol și de a menține interesul publicului la cote ridicate prin practicarea unei game vaste de tehnici și manevre spectaculoase. Această disciplină este foarte populară în Statele Unite și Marea Britanie precum și în alte țări din întreaga lume și cunoaște diferite stiluri: Japonia (Puroresu), Mexic (Lucha Libre), Canada, Germania sau Italia.

În prezent, în România transmisiunile de wrestling pot fi urmărite pe posturile Sport.ro, Eurosport și Eurosport 2.
__________________________________________________

WWE

256px-Wwelogo.svg.png


WWE, Inc. este o companie privată americană al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă wrestlingul.

În prezent, WWE operează cea mai mare companie de wrestling din lume și deține o arhivă impresionantă de documente video ce cuprind o mare parte din istoria wrestlingului. Promoția de wrestling a funcționat anterior sub numele de Capitol Wrestling Corporation, promovând brandul World Wide Wrestling Federation (WWWF), și mai târziu World Wrestling Federation (WWF). Actualmente, WWE operează doua divizii de wrestling : RAW, SmackDown! și deține doua din sapte titluri recunoscute la nivel mondial (WWE Championship si WWE World Heavyweight Championship.