Ghid: Formule matematice pentru batalii in forturi

  • Autor subiect Maurice007
  • Data de început

DeletedUser2948

Guest
Raport : 16 lovituri in plin, 2 ratate... Din 18 runde.

Una peste alta, e destul de OK...

Totusi, am observat de cateva ori (de asta m-am pus sa scriu aici, ca de obicei doar citesc, nu comentez) ca desi am tinta in vizor, nu trag in respectivul... Sau trag intr-o tinta mai indepartata decat in cea mai apropiata... Stie cineva de ce ?

Cel mai probabil a fost un aventurier. El dupa prima lovitura(fie ea ferita sau primita) are sanse de 25%(50% cu cp) sa nu fie nimerit de nimeni toata runda, iar prin asta se intelege ca nici macar nu o sa tragi dupa el.:)
 

DeletedUser

Guest
Parca asa-mi amintesc, ca a fost aventurier...

Dar totusi, nu cred ca e corect sa nu trag dupa el...

Are sansa 25 sau 50% sa nu fie nimerit... Atunci asa sa fie... Dar si eu am sansa 100 % sa-l nimeresc... Trebuie schimbat algoritmul asta cumva... Nu ma pricep la matematica, am fost umanist toata viata mea (35 de ani) dar sunt sigur ca se poate gasi o modalitate...

Eu TREBUIE sa trag dupa el, pentru ca e in fata mea... Asa e regula : tragi dupa cel mai apropiat jucator. Nu poti sa nu tragi intentionat sau nu poti sa tragi in colegii tai (din pacate uneori... )
 

DeletedUser17405

Guest
E simplu; avem doua variabile aleatoare, cu probabilitatile:

- sansa de Hit a celui care trage, notata cu x
- sansa de Dodge a celui care se apara, notata cu y

Probabilitatea de a'l nimeri este: x(1-y).

Pentru mai multe detalii vezi: http://wiki.the-west.net/wiki/Help:Fort_Battles#Skills

Scuze pentru dublu post, dar e ceva de adaugat:

valoarea de hit si cea de dodge nu pot fi probabilitati, de vreme ce valoarea de hit a muncitorilor poate sari de 100.

Prin urmare, suntem cu totii intr'o mare confuzie.

Sunt doar niste parametri care intra intr'o ecuatie necunoscuta noua.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Guest
Scuze pentru dublu post, dar e ceva de adaugat:

valoarea de hit si cea de dodge nu pot fi probabilitati, de vreme ce valoarea de hit a muncitorilor poate sari de 100.

Prin urmare, suntem cu totii intr'o mare confuzie.

Sunt doar niste parametri care intra intr'o ecuatie necunoscuta noua.

Sunt total deacord cu formula x(1-y), unde x = sansa de lovire si y = sansa de ferire.
Nu inteleg de ce va nedumereste asa de mult faptul ca sansa de lovire poate depasi 100%. Un muncitor cu 105% sansa de lovire ar putea avea 100% sansa de lovire la 1,2,3 si 4 patrate distanta. La 5 patrate distanta el are 98% sansa de lovire. Cu cat ai sansa de lovire mai mare de 100 cu atat esti sigur ca ai 100% sanse sa lovesti la o distanta cat mai mare (parerea mea).
Si in cazul formulei de mai sus nu e chiar asa de greu sa scrii un cod de genul:
Cod:
if (x > 100)
  {x <- 100;}
 

DeletedUser17405

Guest
@Maurice

Are logica ce zici, desigur, prin algoritm se poate limita probabilitatea (sansa) la 1 (100%).
Daca sunt intr'adevar probabilitati, atunci asa se face, in cadrul algoritmului bataliei si nu poate fi vorba decat de amanunte legate de interfata vizuala, la forturi.
Eu as fi limitat valorile alea afisate la forturi la 100, sa nu mai fie confuzii.

Dar, daca intr'adevar pot interveni valori supraunitare la batalii, atunci e clar ca nu mai vorbim de probabilitati.
 

DeletedUser

Guest
Cel mai probabil a fost un aventurier. El dupa prima lovitura(fie ea ferita sau primita) are sanse de 25%(50% cu cp) sa nu fie nimerit de nimeni toata runda, iar prin asta se intelege ca nici macar nu o sa tragi dupa el.:)

eu inteleg din descrierea bonusului aventurierilor ca se trage asupra lui dar toate loviturile, incepind cu a doua lovitura, vor rata (nu vor nimeri), si nu ca nu se trage asupra lui. dar, ma rog, poate interpretez eu gresit.
 

DeletedUser

Guest
cand se activeaza sansa aceea la aventurierii toti il ignora si nu mai trag in el chestie nasoala totusi...stai in spatele lui cu viata putina el nu pateste nimic si trag aia in tine..
 

DeletedUser

Guest
:smile:

Mulţumesc pentru formule
Cred că o să postez degrabă ceva care va ajuta să calculaţi aceste valori mai uşor
 

DeletedUser1706

Guest
Indemanarile folosite in luptele pentru forturi:

Perseverenta - mareste sansa de lovire si sansa de ferire doar pentru atacatori
Ascundere - mareste sansa de lovire si sansa de ferire doar pentru aparatori
Tintire - mareste sansa de lovire
Ferire - mareste sansa de ferire
Conducere - mareste sansa de lovire si sansa de ferire
Puncte de viata - mareste punctele de viata (duh..)

Pentru Atacatori:

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4
Sansa de ferire = 10 + Conducere ^ 0.4 + Perseverenta ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4

Pentru Aparatori:

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4
Sansa de ferire = 10 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4
________________________________________
Nota: "^0.4" inseamna ridicarea la puterea 0.4
Nota2: Pentru a va calcula sansele de lovire/ferire folositi Windows Calculator (Start -> All Programs -> Accessories -> Calculator) in modelul Sciencific (View -> Sciencific). Pentru ridicarea la putere folositi butonul "x^y" (Hotkey: "Y").

Bonusuri de cladiri:

Cladirile ofera bonusuri in functie de nivelul lor de constructie. Bonusurile unui fort mare sunt mai mari decat bonusurile unui fort mediu care la randul lor sunt mai mari decat bonusurile unui fort mic.

Inainte de inceperea bataliei puteti vedea bonusul care il ofera fiecare cladire: sansa de lovire, sansa de ferire si eventual bonusul de clasa. Valoarea bonusurilor este urmatoarea:

Turnul clasei respective > Turnul altei clase > Zid

Asadar, in caz ca sunteti pe o cladire, formula devine:

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4 + Bonus cladire
Sansa de ferire = 10 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4 + Bonus cladire

Penalitati de distanta

Cu cat sunteti mai departe de tinta voastra cu atat devine mai greu sa o loviti. Primiti urmatoarele penalitati pentru sansa de lovire:

-1 sansa de lovire la 1 patrate distanta
-2 sansa de lovire la 2 patrate distanta
-4 sansa de lovire la 3 patrate distanta
-5 sansa de lovire la 4 patrate distanta
-7 sansa de lovire la 5 patrate distanta
-9 sansa de lovire la 6 patrate distanta
-10 sansa de lovire la 7 patrate distanta
-12 sansa de lovire la 8 patrate distanta
-14 sansa de lovire la 9 patrate distanta
-16 sansa de lovire la 10 patrate distanta
-18 sansa de lovire la 11 patrate distanta
-19 sansa de lovire la 12 patrate distanta
-20 sansa de lovire la 13 patrate distanta
-22 sansa de lovire la 14 patrate distanta
-24 sansa de lovire la 15 patrate distanta

Acum putem vedea adevarata formula pentru sansa de lovire:

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4 + Bonus cladire - Penalitati de distanta

Penalitatile de distanta nu va sunt afisate si nu le puteti afla. Trebuie doar sa stiti ca sansa de lovire a unui inamic este putin mai mica decat cea afisata in timpul luptei pentru fort, in functie de distanta.

Exceptii de la formula

1) Bonusurile pe conducere ale soldatilor

Soldatii maresc indemanarea pe Conducere cu +25% pentru ei si pentru inca 4 aliati. Cel mai eficient mod fe a profita de acest bonus este ca 5 soldati sa stea in "cruce", astfel soldatul din mijloc va primi +125% pe conducere. Aceasta exceptie schimba putin formula in:

Sansa de lovire = 25 + (Conducere * 1,25..2,25) ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4
Sansa de ferire = 10 + (Conducere * 1,25..2,25) ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4

Asadar, valoarea indemanarii pe Conducere se va inmulti cu 1,25/1,50/1,75/2,00/2,25 in functie de numarul de soldati de langa voi.

2) Bonusurile muncitorilor pe cladiri

Muncitorii isi sporesc bonusul acordat de cladiri pentru sansa de lovire si sansa de ferire cu 30%. In cazul in care muncitorii stau pe cladiri, formula este:

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4 + (Bonus cladire * 1,30)
Sansa de ferire = 10 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere / Perseverenta ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4 + (Bonus cladire * 1,30)

Exemple

1) Un duelist in calitate de aparator are 89 Conducere, 138 Tintire, 56 Ferire, 91 Ascundere. Duelistul sta pe un zid (care ofera +9 sansa de lovire si +15 sansa de ferire) si nu are soldati langa el. Sa calculam sansa de lovire si sansa de ferire a duelistului.

Sansa de lovire = 25 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4 + Bonus cladire
Sansa de lovire = 25 + 6,02 + 6,07 + 7,17 + 9
Sansa de lovire = 53,26%

Sansa de ferire = 10 + Conducere ^ 0.4 + Ascundere ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4 + Bonus cladire
Sansa de ferire = 10 + 6.02 + 6.07 + 5,00 + 15
Sansa de ferire = 42,09%

2) Un soldat in calitate de atacator are 89 Conducere, 138 Tintire, 56 Ferire, 127 Perseverenta. Soldatul mai are langa el alti 2 soldati. Sa calculam sansa de lovire si sansa de ferire a soldatului.

Sansa de lovire = 25 + (Conducere * 1,75) ^ 0.4 + Perseverenta ^ 0.4 + Tintire ^ 0.4
Sansa de lovire = 25 + 7,53 + 6,94 + 7.17
Sansa de lovire = 46.64%

Sansa de ferire = 10 + (Conducere * 1,75) ^ 0.4 + Perseverenta ^ 0.4 + Ferire ^ 0.4
Sansa de ferire = 10 + 7.53 + 6.94 + 5.00
Sansa de ferire = 29,47%

De retinut!

Pentru a fi un cat mai bun luptator pentru fort este important sa va mariti toate indemanarile (Tintire, Ferire, Conducere, Ascundere/Perseverenta) si nu doar una singura. Cei care credeti ca a avea toate punctele pe Conducere inseamna a fi un luptator bun, va inselati.

De exemplu daca aveti 150 Ferire, 150 Ascundere, 150 Conducere, sansa de ferire este urmatoarea:

Sansa de ferire = 10 + 150^0,4 + 150^0,4 + 150^0,4 = 32,26%

In schimb, daca aveti 450 Conducere si pe restul 0, sansa de ferire este urmatoarea:

Sansa de ferire = 10 + 450^0,4 + 0^0,4 + 0^0,4 = 21,51%

Diferenta se oberva.

Va multumesc ca v-ati rapit din timp ca sa cititi acest ghid. Va urez mult noroc la batalii si multe cufere norocoase :)

sunt bune...e de folosul tuturor...
 

DeletedUser18311

Guest
Este unul din putinele tutoriale adevarate si bune.Felicitari<3W
 

DeletedUser

Guest
poate printre cele mai bune si detaliate tutoriale citite din forum
felicitarile mele
 

DeletedUser17405

Guest
Faina treaba, Maurice.
Chapeau-bas!
clapping.gif


Niste sugestii:

- pune niste asteriscuri in care sa zici ca bonusurile de premium si cladiri nu sunt luate in considerare
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Guest
Un tutorial excelent, am incercat si eu sa aflu forumla dar nu m-am gandit ca ar putea fi valorile la puterea 0.4, desi am observat ca cu cat ai mai mult din fiecare indemanare, primesti mai putin.
Felicitarile mele!
 

DeletedUser

Guest
am revenit asupra subiectului si nu am inteles cum iti dau rezultatele astea...

De exemplu daca aveti 150 Ferire, 150 Ascundere, 150 Conducere, sansa de ferire este urmatoarea:

Sansa de ferire = 10 + 150^0,4 + 150^0,4 + 150^0,4 = 32,26%

In schimb, daca aveti 450 Conducere si pe restul 0, sansa de ferire este urmatoarea:

Sansa de ferire = 10 + 450^0,4 + 0^0,4 + 0^0,4 = 21,51%
 
Sus