Cum se calculeaza distanta?

DeletedUser6863

Guest
distanta in pixeli se calculeaza foarte simplu: geometrie analitica si teorema lui Pitagora. ai doua puncte de coordonate (x1,y1) si (x2,y2), distanta e ipotenuza triunghiului. problema mare e aflarea coordonatelor.

pentru orase e simplu: intri pe weststats/orase/item search si vezi coordonatele oraselor, daca acestea si-au importat itemele pe weststats.

pentru munci si celelalte orase, le poti aproxima:
- punctul (0,0) al lumii e in partea dreapta sus
- lumea are 1000 pixeli pe orizontala si 1000 pixeli pe verticala
- fiecare careu are 100 pixeli pe orizontala si 250 pixeli pe verticala

timpul de deplasare e mai complicat de calculat. vezi posturile mele "viteza de deplasare - partea I" si "... - partea II" de la pagina 48 din topicul de aici:
http://forum.the-west.ro/showthread.php?t=13379&highlight=viteza+deplasare&page=48

distanta in mile se calculeaza... cu hirtie si creion.

dav100, sunt impresionat de rabdarea ta(si timpul pe care-l ai la dispozitie) pentru a face calculele... numai ca nu prea "se pupa". Din ce am "descoperit" eu azi, timpul cel mai scurt, dintre cele trei distante aproximativ egale, era pentru punctul situat la est, adica pe orizontala. Acum, avand confirmarea lui Elmer si cea a lui spitfire, din subiectul cu medaliile, e clar ca timpii de deplasare sunt influentati in mare masura de relief, in cazul asta, cursurile de apa. Mergand mai departe cu presupunerile, e posibil ca in zonele unde exista munca "Construieste un pod", influenta cursurilor de apa ca obstacole sa nu se mai cunoasca...
 

DeletedUser

Guest
dav100, sunt impresionat de rabdarea ta(si timpul pe care-l ai la dispozitie) pentru a face calculele... numai ca nu prea "se pupa". Din ce am "descoperit" eu azi, timpul cel mai scurt, dintre cele trei distante aproximativ egale, era pentru punctul situat la est, adica pe orizontala. Acum, avand confirmarea lui Elmer si cea a lui spitfire, din subiectul cu medaliile, e clar ca timpii de deplasare sunt influentati in mare masura de relief, in cazul asta, cursurile de apa. Mergand mai departe cu presupunerile, e posibil ca in zonele unde exista munca "Construieste un pod", influenta cursurilor de apa ca obstacole sa nu se mai cunoasca...

nota: am boldat anumite portiuni din postul tau, pentru comentarii.

nu-mi prea place sa intru in polemici, dar sa stii ca tin la tavaleala...

1. Elmer Fudd si Sp1tfire pot gresi, chiar daca sint admini, si ei sint tot oameni,,,

2. afirm ,din nou,cu tarie (eu discut cu evidente si formule matematice, unde nu stiu spun clar ca "presupun ca este asa si pe dincolo..."; in matematica 1+1=2 intotdeauna, n-o sa poti sa ma convingi niciodata ca egal cu 3 sau 4 sau altceva...): relieful nu influenteaza timpul de deplasare, sau daca il influenteaza, adaosul e de ordinul secundelor sau a zecilor de secunde. nici vorba de influenta "in mare masura".

uite ce presupun eu (ai observat ca am specificat clar "presupun"): tu ai luat o munca in acelasi careu, unde timpul pe orizontala se ia in calcul numai intr-o fisie de 2 (doi) pixeli (1 pixel de o parte si de alta a pozitiei in care te afli). in afara acestei fisii se ia in calcul timpul de deplasare in diagonala, care e intr-adevar "infuentat in mare masura", dar nu de relief...

3. eu am citeva reguli, principii si aforisme dupa care ma ghidez, "inventate" de altii mai destepti decit mine. unul din ele spune cam asa: daca ceva pare complicat, atunci exista o probabilitate foarte mare ca explicatia sa fie foarte simpla. alt aforism spune ca nu lucrurile sint complicate, ci ca, noi, oamenii, le complicam.
care e aplicatia in acest caz?
uita-te te rog pe linia de mers de care ai pomenit (linie dreapta intre cele 2 puncte) si spune-mi SIGUR ca exista un pod care trece peste apa/riu/lac, o cale ferata care trece peste munti, o fintina care e amplasata in desert etc etc etc, si atunci o sa te cred ca reflieful influenteaza "in mare masura" timpul de deplasare.

astept raspuns la punctele 2 si 3. daca ai dreptate, sint gata sa recunosc pe forum ca bat cimpii.
 

Elmer Fudd

Rabbit Killer
Stiu ca sunt cinic si de multe ori tare smecher, ca sa spun asa, dar uite ce parere am eu despre matematica si mai ales despre 1+1=2, atentie mare la urmatoarea Formula Magica :

Eu am mancat 2 pui, tu niciunul, daca facem o medie => ca am mancat fiecare cate 1 pui. Sa-ti fie de bine bro ;)

Multumesc. Sper sa fiu si de acum incolo la fel de "interesant" ca si pana acum :P
 

DeletedUser

Guest
Stiu ca sunt cinic si de multe ori tare smecher, ca sa spun asa, dar uite ce parere am eu despre matematica si mai ales despre 1+1=2, atentie mare la urmatoarea Formula Magica :

Eu am mancat 2 pui, tu niciunul, daca facem o medie => ca am mancat fiecare cate 1 pui. Sa-ti fie de bine bro ;)

Multumesc. Sper sa fiu si de acum incolo la fel de "interesant" ca si pana acum :P

Pff, nu imi trebuie nici unul, ti-i las tie.

Nu stiu cine, dar stiu ca cineva a trebuit neaparat sa dezgroape si acest topic.

Nu ti se pare ca esti absolut offtopic cu remarca ta ? Ce se discuta aici si ce spui tu ? Esti offtopic pana si la remarca mea de mai sus....
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Guest
Stiu ca sunt cinic si de multe ori tare smecher, ca sa spun asa, dar uite ce parere am eu despre matematica si mai ales despre 1+1=2, atentie mare la urmatoarea Formula Magica :

Eu am mancat 2 pui, tu niciunul, daca facem o medie => ca am mancat fiecare cate 1 pui. Sa-ti fie de bine bro ;)

Multumesc. Sper sa fiu si de acum incolo la fel de "interesant" ca si pana acum :P

rezultatul matematic al formulei de calcul e intotdeauna acelasi, indiferent cum mincam puii:
- (2+0)/2=1
- (1+1)/2=1
- (0.5+1.5)/2=1
- etc., in orice combinatie

interpretarea pe care o dai rezultatului poate sa difere.

e o chestiune de nuanta, rezultat vs. interpretare, pe care sint convins ca o sesizezi (poate sa o si confirmi pe forum).

PS: imi place ca te-ai "autosesizat" foarte repede....
 

DeletedUser

Guest
Mda, apele si relieful nu influenteaza distanta. Distanta pe orizontala se calculeaza diferit fata de distanta pe verticala.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser6863

Guest
nota: am boldat anumite portiuni din postul tau, pentru comentarii.

nu-mi prea place sa intru in polemici, dar sa stii ca tin la tavaleala...

1. Elmer Fudd si Sp1tfire pot gresi, chiar daca sint admini, si ei sint tot oameni,,,

2. afirm ,din nou,cu tarie (eu discut cu evidente si formule matematice, unde nu stiu spun clar ca "presupun ca este asa si pe dincolo..."; in matematica 1+1=2 intotdeauna, n-o sa poti sa ma convingi niciodata ca egal cu 3 sau 4 sau altceva...): relieful nu influenteaza timpul de deplasare, sau daca il influenteaza, adaosul e de ordinul secundelor sau a zecilor de secunde. nici vorba de influenta "in mare masura".

uite ce presupun eu (ai observat ca am specificat clar "presupun"): tu ai luat o munca in acelasi careu, unde timpul pe orizontala se ia in calcul numai intr-o fisie de 2 (doi) pixeli (1 pixel de o parte si de alta a pozitiei in care te afli). in afara acestei fisii se ia in calcul timpul de deplasare in diagonala, care e intr-adevar "infuentat in mare masura", dar nu de relief...

3. eu am citeva reguli, principii si aforisme dupa care ma ghidez, "inventate" de altii mai destepti decit mine. unul din ele spune cam asa: daca ceva pare complicat, atunci exista o probabilitate foarte mare ca explicatia sa fie foarte simpla. alt aforism spune ca nu lucrurile sint complicate, ci ca, noi, oamenii, le complicam.
care e aplicatia in acest caz?
uita-te te rog pe linia de mers de care ai pomenit (linie dreapta intre cele 2 puncte) si spune-mi SIGUR ca exista un pod care trece peste apa/riu/lac, o cale ferata care trece peste munti, o fintina care e amplasata in desert etc etc etc, si atunci o sa te cred ca reflieful influenteaza "in mare masura" timpul de deplasare.

astept raspuns la punctele 2 si 3. daca ai dreptate, sint gata sa recunosc pe forum ca bat cimpii.

Stai, stai, stai... nu vreu sa-mi arog niciun drept de "descoperitor", pentru ca a fost o intamplare, iar mie mi s-a parut ciudat, iar explicatia logica si, asa cum imi place mie sa fie, conforma cu ce se intampla "pe viu", a fost ca e legata de influenta reliefului.
Nu contest rezultatete matematice la care ai ajuns tu, insa, cum spuneam, nu iese in cazul prezentat de mine.
Daca ma crezi, am facut zoom pe imagine, am masurat cu rigla, si pe distanta cea mai mare, adica cea pe orizontala, timpul de deplasare este cel mai mic.
Daca tot esti pasionat de teste, iti indic locatiile, sa le verifici pe lumea pe care vrei tu. O sa vezi ca, pe traseul orizontal, parcursul se poate face doar pe uscat, cu un mic ocol, iar pentru celelalte e nevoie de traversat cursuri de apa...
p.s. nici mie nu-mi plac polemicile...
p.s.2. normal ca si adminii pot gresi(desi nu le place sa recunoasca - no offence), dar eu zic ca au la indemana mai multe instrumente decat noi, muritorii de rand...
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser6863

Guest
Pretty quick reaction, I'll say... oh, scuze... am ramas pe link-ul tau...
N-am zis ca nu recunoasteti, ci ca nu va place... :P
Poate ai inteles tu ce vrea sa zica prin faptul ca distantele difera pe orizontala fata de verticala, DIN CAUZA PERSPECTIVEI...??? Adica cum? Harta nu e un mare dreptunghi, ci un patrat???
Din aceasta "perspectiva" dav100 ar avea perfecta dreptate. Atunci cum se explica observatia mea?

laaater edit: trebuia sa lasi si ce ai postat initial... sa nu se creada ca "bat eu campii"... de unul singur... :D
 
Ultima editare de un moderator:

Elmer Fudd

Rabbit Killer
Afisarea hartii este in forma de dreptunghi, cea reala (la care ne raportam) este un patrat.... De aici rezulta timpii mai mari de deplasare pe verticala. Pe scurt : Latura mare (orizontala - etalonul) este egala cu latura mica (verticala), deci in acest caz what you see is not what you get :P
 

DeletedUser

Guest
@ Far Eastern:

1. lumea (miniharta) are, dupa am mai spus, 1000x1000 pixeli, deci este un patrat.

2. distanta este aceeasi in toate directiile (e "constanta"), nu variaza. asta poti sa o verifici cu coordonatele (x,y) de pe weststats.

3. viteza de deplasare e de 2 ori mai mare pe verticala, sau daca vrei, pe verticala te deplasezi de 2 ori mai repede decit pe orizontala (tocmai ti-am dat un pont pentru obtinerea mai rapida a 3 medalii).

4. viteza de deplasare in diagonala e intre viteza pe verticala (valoare maxima/timp de deplasare minim) si viteza pe orizontala (viteza minima/timp de deplasare maxim).

5. nu am prea inteles exact testul tau. citeste si incearca sa refaci testele pe care le-am facut eu. daca tot nu iti iese sau nu te lamuresti atunci scrie-mi pe pm si o sa te ajut.

PS: hai, ca adminii nu sint chiar asa rai... e un pas inainte... felicitari! (fara nici nici o ironie).
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Guest
:)) matematica asta..ne omoara pe toti... :D

In concluzie, orizontala e egala cu verticala?
 

DeletedUser

Guest
Mai exact cate puncte de calarie ai?

nu conteaza cite puncte am pe calarie, am dat viteza in mph si procente, e mai mult decit suficient. si, da, poti afla cite puncte am pe calarie si singur, facind presupunerea ca am fost echipat cu cal american:

============================
Cum se calculeaza viteza in mph si in procente

Fara nici un animal de calarie, viteza de deplasare este:
- 4 mph (mile pe ora), adica aprox. 6.4 km/ora, echivalentul unei viteze a unui om adult, de inaltime de peste 1.80 metri, care se deplaseaza intr-un ritm alert sustinut. Asta inseamna ca te deplasezi pe jos.
- 100%, deci se retine ca 4mph = 100%, adica e etalonul de calcul de la care se pleaca in calculul vitezei in procente si mph cind te echipezi cu animal de calarie si iti pui puncte pe calarie.

Daca te echipezi cu animal de calarie si ai 0 (zero) puncte pe calarie, atunci viteza iti creste cu procentele date de animalul da calarie:
- magar (+25% viteza): vei avea 100%(baza)+25%(magar)=125% viteza de deplasare pe jos, adica 1.25 x 4mph = 5mph.
- cal american (+150% viteza): vei avea 100%(baza)+150%(cal)=250% viteza de deplasare pe jos, adica 2.5 x 4mph = 10mph.
Pentru celelalte animale de calarie se calculeaza ca mai sus.

Daca iti pui puncte de indeminare pe calarie si esti echipat cu animal de calarie, atunci fiecare punct de indeminare pe calarie echivaleaza cu 1 (un) procent:
- daca pui 1 punct pe calarie si ai cal american, atunci vei avea: 100%(baza)+150%(cal)+1%(1 punct de calarie)=251%, adica 2.51x4mh=10.04mph.
- daca pui 10 puncte pe calarie si ai cal american, atunci vei avea: 100%(baza)+150%(cal)+10%(10 puncte de calarie)=260%, adica 2.6x4mph=10.4mph.
- daca pui 35 de puncte pe calarie si ai magar, …. Calculati si voi.

Daca iti pui puncte de indeminare pe calarie si nu esti echipat cu animal de calarie, atunci nu influentezi viteza cu nimic, iti ramine tot 4mph (100%).
==============================================


:)) matematica asta..ne omoara pe toti... :D

In concluzie, orizontala e egala cu verticala?

da, orizontala e egala cu verticala. lumea e un patrat.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser

Guest
3. viteza de deplasare e de 2 ori mai mare pe verticala, sau daca vrei, pe verticala te deplasezi de 2 ori mai repede decit pe orizontala (tocmai ti-am dat un pont pentru obtinerea mai repede a 3 medalii).

Nu stiu de ce, dar nu sunt de acord cu afirmatia ta. Pare logic sa parcurgi intr-un timp mai lung o distanta pe verticala, din moment ce harta reala e un patrat, iar pe verticala distanta pare mai mica. Ia mai gandeste-te la ce ai spus acolo.
 

DeletedUser

Guest
Nu stiu de ce, dar nu sunt de acord cu afirmatia ta. Pare logic sa parcurgi intr-un timp mai lung o distanta pe verticala, din moment ce harta reala e un patrat, iar pe verticala distanta pare mai mica. Ia mai gandeste-te la ce ai spus acolo.

m-am gindit si asa este: timpul de deplasare pe verticala e de 2 ori mai scurt decit timpul de deplasare pe orizontala (sau viteza de deplasare pe verticala e de 2 ori mai mare decit cea de deplasare pe orizontala). am verificat personal, cind am luat medalia "as putea merge 500 de mile" - am primit medalia exact la marele fix, parca zici am calculat distantele si timpii aia!!!

asa au facut setarile cei de la innogames, nu e nici un bug, exact asa au vrut sa fie.
 
Ultima editare de un moderator:

DeletedUser6863

Guest
Pai stati un pic, noi ne raportam la dimesiunea reala(ce se vede) sau cea virtuala(la care se exprima viteza pe harta), patrata?

p.s. vezi ca ai gresit adunarile...
 

DeletedUser3941

Guest
pentru munci si celelalte orase, le poti aproxima:
- punctul (0,0) al lumii e in partea dreapta sus
- lumea are 1000 pixeli pe orizontala si 1000 pixeli pe verticala
- fiecare careu are 100 pixeli pe orizontala si 250 pixeli pe verticala

[/URL]

distanta in mile se calculeaza... cu hirtie si creion.

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20091230093044/the-west/ro/images/d/d1/Hartalumii.png
Sper sa ajute cu ceva. Este harta lumii intregi, calculele le faceti voi :)
 
Sus